Pressmeddelande: Henrik Brundin blir vice vd för Vi-skogen

3 februari, 2016 · Nyheter/Okategoriserade · Inga kommentarer

henrikbrundin_2016 Henrik Brundin, vice vd för Vi-skogen.

Henrik Brundin blir vice vd på Vi-skogen och We Effect. Han tillträder tjänsten, som är nyinrättad, omgående.

Den nyinrättade tjänsten som vice vd är ett led i en omorganisation av We Effect och Vi-skogen. Vice vd kommer att leda staben närmast vd. Staben får det övergripande ansvaret för att utveckla båda organisationernas arbete.

– Jag är väldigt glad för att ha fått detta spännande uppdrag, med möjlighet att utveckla två redan starka organisationer. Genom att arbeta långsiktigt, effektivt och strategiskt kan vi i förlängningen hjälpa ännu fler människor ur fattigdom, säger Henrik Brundin, vice vd för Vi-skogen och We Effect.

Henrik Brundin kommer närmast från en tjänst som tillförordnad chef för avdelningen Utveckling och Policy på We Effect och Vi-skogen. Henrik var dessförinnan regionchef för de båda organisationerna i östra Afrika, stationerad i Nairobi. Han har tidigare arbetat i Tanzania och därefter varit Sverigechef för Vi-skogen. Han har även arbetat på konsultföretaget Sweco och på Jordbruksverket.

– Jag är mycket glad över att Henrik kliver in. Han har mångårig erfarenhet från organisationerna men också en gedigen bakgrund från både näringslivet och myndighet. Hans främsta uppdrag blir att göra organisationerna ännu mer effektiva, så att vi kan bidra ännu bättre till att minska fattigdomen, säger Anneli Rogeman, vd We Effect och Vi-skogen

Henrik har studerat i Lund och Uppsala. Han är utbildad biolog och har en Master of Science från Sveriges lantbruksuniversitet, SLU. Henrik bor med sin familj i Enköping men kommer ursprungligen från Vänersborg.

För ytterligare information – vänligen kontakta:
Marcus Lundstedt, pressansvarig Vi-skogen
E-post: marcus.lundstedt@viskogen.se